Answers

The Brainliest Answer!
2015-09-21T13:22:09+05:30
X = 2y + 6
⇒ x - 2y = 6
⇒ (x-2y)³ = 6³
⇒ x³ - (2y)³ - 3 × x × 2y (x-2y) = 216
⇒ x³ - 8y³ - 3 × x × 2y (6) = 216
⇒ x³ - 8y³ - 36xy = 216
⇒ x³ - 8y³ - 36xy - 216 = 216-216
⇒ x³ - 8y³ - 36xy - 216 = 0
3 3 3
2015-09-21T13:25:05+05:30
X=2y+6
x-2y-6=0

x³-8y³-(36xy)³-216 
=x³+(-2y)³+(-6)³-3 × x × -2y × -6
=(x-2y-6) (x²+6x-12y+2xy+4y²+36)
=0
2 3 2