Answers

The Brainliest Answer!
2015-09-28T21:39:39+05:30
Tan35° × tan55° = sin Ф
⇒ cot(90-35)° × tan55° = sin Ф
⇒ cot55° × tan55° = sin Ф
⇒ 1/tan55° × tan55° = sin Ф
⇒ 1 = sin Ф
⇒ Ф = sin⁻¹ 1
⇒ Ф = 90°
1 5 1
Thanks!
please can u make me understand the second last step
2015-09-30T18:59:04+05:30
Tan35°×tan55°=sinø
=>cot(90°-35°)×tan55°=sinø
=>cot55°×tan55°=sinø
=>1=sinø[tanø×cotø=1]
=>sinø=sin90°
=>ø=90°
0