Answers

2016-03-19T07:30:54+05:30
Surface area of a sphere is 4*π*r² 
⇒ 4πr² = 154
⇒ r² = 154*7 / 4*22
⇒ r² = 7*7 / 2*2
⇒ r = 7/2 cm.

Volume of a sphere is 4/3 π r³
⇒ 4/3 * 22/7 *7/2 *7/2 *7/2
⇒ 11* 49 / 3
⇒ 539 / 3
⇒ 179.6666........
⇒ 180 cm³ (approx.)


Thank You......!!!!!!!!!
Mark as brainliest if helpful...
Yours, Jahnavi. 
0
The Brainliest Answer!
2016-03-19T07:33:00+05:30
Area is 154, Vol. Is ? Area=4(pi)r^2=154 r^2=49/4 r=7/2 Volume=(4/3)×(pi)×r^3 =(4/3)×(22/7)×(49×7)/(2×2×2) =11×49/3 =539/3 =179.66cm^3
1 5 1