Answers

The Brainliest Answer!
2016-03-14T15:38:13+05:30
Cube
csa 4a²
tsa 6a²
volume a³

cuboid
csa 2πrh
tsa 2πr(r+h)

cylinder
csa 2πrh
tsa 2πr(r+h)
volume πr²h

cone
csa πrl
tsa πr(r+l)
volume 1/3 πr²h

sphere
csa 4πr²
volume 4/3 πr³

hemisphere
csa 2πr²
tsa 3πr²
volume 2/3πr³

area of cirlcle πr²
ar of semicircle 1/2πr²



3 5 3
2016-03-14T15:47:10+05:30
CUBOID Volume = (l x b x h) Surface area = 2(lb + bh + lh Curved surface area 2( l+b ) h CUBE Volume = a3 cubic Total Surface area = 6a2 sq. Curved surface area = 4a2 CYLINDER Volume = pie r2 h Curved surface area = (2pie r h Total surface area = 2pier(h + r) CONE Slant height, l2= h2 + r2 Volume = pie r2h Curved surface area = (pie r l Total surface area = pie r ( l+ r) Length = h2 - r2 Radius= H2- l2 SPHERE Volume =4/3 pie r3 Surface area = (4pie r2 HEMISPHERE Volume = 2/3 pier3 Curved surface area = 2 pie r2 Total surface area = 3 pie r2 1 litre = 1000 cm3. I m3 = 1000 litres Area of circle = pie r2 Circumference of circle = 2pie r
3 5 3
Volume of cone is 1/3 pie r 3
plss mark it as brainliest ans