Answers

2016-03-22T20:01:54+05:30
H = 1 
He = 2 
Li = 1 
Be = 2 
B = 3 
C = 4 
N = 5 
O = 6 
F = 7 
Ne = 8 
Na = 1 
Mg = 2 
Al = 3 
Si = 4 
P = 5 
S = 6 
Cl = 7 
Ar = 8 
K = 1 
Ca = 2 
0
The Brainliest Answer!
2016-03-22T20:09:19+05:30
S.no - Name of the element - Valency
.1.           Hydrogen                   1
.2.           Helium                       0
.3.           Lithium                       1
.4.           Beryllium                    2
.5.           Boron                         3 
.6.           Carbon                       4                  
.7.           Nitrogen                     3
.8.           Oxygen                      2
.9.           Fluorine                     1
.10.         Neon                          0
.11.         Sodium                       1 
.12.         Magnesium                2
.13.         Aluminium                  3
.14.         Silicon                        4
.15.         Phosphorus               3
.16.         Sulphur                      2 
.17.         Chlorine                     1
.18.          Argon                        0
.19.          Potassium                 1
.20.          Calcium                     2

1 5 1