Answers

2015-01-17T18:39:40+05:30
Name
(birth–death); constituency
PortraitParty
(Alliance)
Term of office[2]Elections
(Lok Sabha)
Council of
Ministers
Appointed by
1Jawaharlal Nehru
(1889–1964)
MP for Phulpur
Indian National Congress15 August
1947
27 May
1964[†]
16 years, 286 days—Nehru ILord Mountbatten
1952 (1st)Nehru IIRajendra Prasad1957 (2nd)Nehru III1962 (3rd)Nehru IV2Gulzarilal Nanda
(1898–1999)
MP for Sabarkantha
Indian National Congress27 May
1964
9 June
1964
13 days – (3rd)(acting)Sarvepalli Radhakrishnan
3Lal Bahadur Shastri
(1904–66)
MP for Allahabad
Indian National Congress9 June
1964
11 January
1966[†]
1 year, 216 days – (3rd)Shastri
(2)Gulzarilal Nanda
(1898–1999)
MP for Sabarkantha
Indian National Congress11 January
1966
24 January
1966
13 days – (3rd)(acting)
4Indira Gandhi
(1917–84)
MP for Rae Bareli
Indian National Congress24 January
1966
24 March
1977
11 years, 59 days – (3rd)I. Gandhi I
1967 (4th)1971 (5th)I. Gandhi IIV. V. Giri5Morarji Desai
(1896–1995)
MP for Surat
Janata Party24 March
1977
28 July
1979[RES]
2 years, 126 days1977 (6th)DesaiB. D. Jatti
6Charan Singh
(1902–87)
MP for Baghpat
Janata Party (Secular)
with INC
28 July
1979
14 January
1980[RES]
170 days – (6th)C. SinghNeelam Sanjiva Reddy
(4)Indira Gandhi
(1917–84)
MP for Medak
Indian National Congress (I)14 January
1980[§]
31 October
1984[†]
4 years, 291 days1980 (7th)I. Gandhi III
7Rajiv Gandhi
(1944–91)
MP for Amethi
Indian National Congress (I)31 October
1984
2 December
1989
5 years, 32 days – (7th)R. GandhiZail Singh
1984 (8th)8V. P. Singh
(1931–2008)
MP for Fatehpur
Janata Dal
(National Front)
2 December
1989
10 November
1990[NC]
343 days1989 (9th)V. P. SinghR. Venkataraman
9Chandra Shekhar
(1927–2007)
MP for Ballia
Samajwadi Janata Party
with INC
10 November
1990
21 June
1991
223 days – (9th)Chandra Shekhar
10P. V. Narasimha Rao
(1921–2004)
MP for Nandyal
Indian National Congress (I)21 June
1991
16 May
1996
4 years, 330 days1991 (10th)Rao
11Atal Bihari Vajpayee
(born 1924)
MP for Lucknow
Bharatiya Janata Party16 May
1996
1 June
1996[RES]
13 days1996 (11th)Vajpayee IShankar Dayal Sharma
12H. D. Deve Gowda
(born 1933)
MP (Rajya Sabha) for Karnataka
Janata Dal
(United Front)
1 June
1996
21 April
1997[RES]
324 days– (11th)Deve Gowda
13I. K. Gujral
(1919–2012)
MP (Rajya Sabha) for Bihar
Janata Dal
(United Front)
21 April
1997
19 March
1998
332 days – (11th)Gujral
(11)Atal Bihari Vajpayee
(born 1924)
MP for Lucknow
Bharatiya Janata Party
(NDA)
19 March
1998[§]
22 May
2004
6 years, 64 days1998 (12th)Vajpayee IIK. R. Narayanan
1999 (13th)Vajpayee III14Manmohan Singh
(born 1932)
MP (Rajya Sabha) for Assam
Indian National Congress
(UPA)
22 May
2004
26 May
2014
10 years, 4 days2004 (14th)M. Singh IA. P. J. Abdul Kalam
2009 (15th)M. Singh IIPratibha Patil15Narendra Modi
(born 1950)
MP for Varanasi
0
The Brainliest Answer!
2015-01-17T18:57:59+05:30
1. Jawaharlal Nehru 
2.Guzarilal Nanda
3.Lal Bahadur Shastri
4.Indira Gandhi
5.Morarji Desai
6.Charan Singh
7.Rajiv Gandhi
8.V P Singh
9.Chandra Shekhar
10.P.V Narasimha Rao
11.Atal Bihari Vajpayee
12.H.D Deve Gowda
13.I.K Gujral
14.Manmohan Singh
15.Narendra Modi
2 5 2